دیپارتمنت تعلیمات اسلامی

معرفی

 دیپارتمنت تعلیمات اسلامی یک از دیپارتمنت فعال پوهنځی  شرعیات مؤسسۀ تحصیلات عالی فراه  بوده که در چوکات مؤسسۀ تحصیلات عالی فراه در سال ۱۴۴۴ هـ ق باتشکیل پوهنځی  شرعیات تأسیس شد.

در این دیپارتمنت هشت تن استاد باسویۀ لیسانس مقرر گردیده اند و اکنون نیز این اساتید برحال در این دیپارتمنت مشغول تدریس هستند. دیپارتمنت تعلیمات اسلامی فعلاً بالاتر از بیست شاگرد در صنف اول و سمستر اول دارد. زیرا  که این پوهنځی  نو تأسیس بوده؛ تا به حال فارغین نداشته است، اما با توجه به کثرت مراجعین در آینده نزدیک انشاء الله فارغین خواهد داشت.

این دیپارتمنت دارای اهداف واضح وشفاف می‌باشد که همانا زنده کردن روحیه اسلامی، در جامعه اسلامی و افغانی طبق ضرورت‌های ملی امروزی بوده. برای تحقق این هدف کریکولم و نصاب درسی خویش را پیش می‌برد. تا معلمان و مربیان واقعی را به جامعه علم دوست افغانی تقدیم نماید.

دیدگاه

تربیه کادرهای متخصص متعهد به ارزشهای اسلامی که بتواند به عنوان الگوهای عملی تربیه سالم اسلامی دور از افراط و تفریط میان سعادت دنیا و آخرت هماهنگی ایجاد نماید.

ماموریت

تربیه کادرهای مسلط با علم و مهارت مسلکی با فهم درست در عرصه شریعت اسلامی و شناخت علمی از ایمان و عقیده به حیث الگوهای جامعه افغانی درحوزه مربوط اشتغال یابند و مصدر خدمت به جامعه قرار گیرند.

اهداف

.۱ تربیت معلمان مسلکی و متخصص برای وزارت محترم معارف؛

.۲ رشد و انکشاف استعداد و توانائی تدریس کادرهای مسلکی؛

. تقويه حس وطن دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز؛

.٤ رفع کمبود نیازمندی معلمین مسلکی علوم دینی برای معارف

.۵ برقراری ارتباط در میان پوهنتونها و مدارس دینی خصوصی